Holaa I'm Atiqah, I'm so boring person and the blablabla! I'm SPM CANDIDATE, so pray for me okay!! I'm hoping I'll get a good result with flying colors in y SPM result.
facebook . twitter . >

[+] Follow Affies

Posted on: Sunday 30 March 2014 @ 22:26 | 0 comment(s)
Susah dan senang ingatlah Allah :')

Assalamualaikum :') sedih tanpa sebab ? perasaan apakah ini :( korang pernah rasa tidak situasi nie. tiba tiba perasaan yg tidak menyenangkan. buat semua hal hati tidak tenang, tidak tenteram pernah rasa tidak ? hmmmm, ni laa yg aku rasa sekarang nie, ya Allah, sedihnyaaaaaaa :'( perasaan sebak nie tidak dapat di tahan. air mata terus menerus jatuh :'(
aku  tidak tahu laa, semenjak dua menjak nie masalah satu persatu yg datang. Ya Allah, tabahkan laa hati hamba mu ini :'(

Kalau sedih ingat Allah, kecewa ingat Allah, semua perkara yg kita buat kena ingat Allah dan ada masalah luahkan laa dengan Allah. sebagai firmanya :

"Orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingat Allah lah hati menjadi tenteram"(Qs Ar Ra'Du 28)

Tikaaaaaa, sabar :')
Hal pertama yg dilakukan oleh Nabi Muhammad ketika menghadapi kesedihan yg tiada henti adalah dgn meneguhkan jiwa dalam bingkai kesabaran. Karena dgn kesabaran itulah seseorang akan lebih mampu menghadapi setiap masalah berat yg mendatanginya :')
so, kau kena sabar tika
aku jarang share masalah aku dgn org lain. terutamanya dgn mama aku, hmmmm sedihkan aku nie :') kak along aku? dulu boleh laa share dekat dia tp semenjak dia suda kahwin rasanya dia tidak samalaa mcm dulu lg dn aku malas mau bebankan dia dgn masalah aku nie apa lg dia tgah mengandung sekarang nie jd aku rasa tak bagus laa kot :'( alaaa, share laa dekat kawan kau dekat kawan baik kau hmmm, seriously, aku ada kawan baik kaa? aku ada kawan rapat kaah? aku ada sahabat kah? entahlaa, aku senang dorang ada pulak untuk aku, aku sedih tidak tahu hilang kemana semua. lgpun, aku rasa aku tidak ada semua tu :'( sokayyy, mengadu dgn Allah tu lebih baikkan? sebab Allah laa tempat bergantung bagi setiap makhluk.

rasa rasanyaa, bila kita senang lupa dgn Allah, susah baru ingat Allah. betul tidak? hmmmm, 






Back to top


Copyright ©. Layout by SekarYoshioka. Header : Pixiv and edited by SekarYoshioka. Please view it with Google Chrome 1024*768. All rights reserved.