Holaa I'm Atiqah, I'm so boring person and the blablabla! I'm SPM CANDIDATE, so pray for me okay!! I'm hoping I'll get a good result with flying colors in y SPM result.
facebook . twitter . >

[+] Follow Affies

Posted on: Tuesday 1 April 2014 @ 22:32 | 0 comment(s)
Rasa Menyusahakan

Assalamualaikum ....
pernah tidak bergantung dengan orang lain, tau siapa2 laaa orang yg terdekat kita sehinggakan kita merasa diri ini sangat menyusahkan dan membebankan buat orang itu.
Begini laa yg aku rasa sekarang, segan , rasa meyusahkan , dan rasa malu pun ada :') actually . mungkin sebab dah boleh fikir suda aku nie sampai timbul perasaan nie . ishhhh bukan sebelum ne tidak boleh fikir. boleh tu boleh tp maksud aku disini .... apa yg aku minta tu berfaedah kaa tau tdak, tidak rasa terbeban semua tu . heeeeee ... aku sebenarnya pun tidak pandai mau terangkan. so, faham2 sendiri laa kan :D

Segan
iyaaaa ... aku segan sangat dengan kak along aku, sangatsangat :( rasa segan bila minta apa2 daripada dia. contoh paling senang ialah mcm duit . aku selalu minta duit dekat dia hmmm , even jumlah yg aku minta tuu tidak banyak sangat tp bilaa dah minta berterusan ia semakin banyak. aku juga segan dgn suami dia biarpun suami dia yg galakan supaya kak along selalu menghulur dgn aku sbb dia tahu aku masih sekolah then kalau nak aku harapkan duit tu jatuh dr langit sampai bila2 pun tidak akan dapat T.T

Rasa Menyusahakan
betul2 aku rasa menyusahkan. nak apa2 mesti dia dgn dia. aku kena laa tahan hati kalau nakkan sesuatu kan, sebab apa yg aku nak tu bukan hasil dr titik peluh aku kan. Kadang2... manusia zaman sekarang lebih mengikut kehendak daripada keperluan. sebab apa? sebab nafsu semata mata. iyaaaa, contoh laa kan ,  pendapatan yg kita ada tidak mencukupi keinginan yg kita mahukan. betul tidak ?  dan juga .. apa orang nak kita pun nak juga. lg senang budak remaja sekarang . alaaaa , budak sekolah laa aku maksudkan. tengoklaa , biarpun masi sekolah masih nak bgayak sini sana. padahal masih sekolah. . kalau dress tidak elok pula mulaa la kawan mengata sini sana yg kita nee selekeh laa , ketinggalan zaman laa tau apa2 laa. aku pun sebenarnya tidak faham . sebab kenapa aku tidak faham? sebab .. aku sedar .... aku dalam golongan budak sekolah yg aku maksudkan sendiri :'( bodoh bha kau ne tikaaa .. ishhhh

Malu
memang akan timbul rasa malu bila bergantung terus dgn orang lain. apa lagi bila tidak menghargai segala pertolongan yg dia lakukan untuk kita tanpa dia minta balasan apa2. sebab dia tahu, suatu hari nanti orang tu kan bantu dia bila dia dalam keadaan susah. ataupun, bila dia berjaya /senang nanti orang tu tidak akan pernah lupa atas segala pertolongan dia sewaktu dia belum berkemampuan. ini laaa, yg along aku buat selama ni. apa yg aku minta msti dia bagi dan tidak pernah kecewakan aku. aku beruntung sangat2 punya kakak macam dia even aku selalu kurang ajar dgn dia, tau buat dia kecil hati kan tp dia tidak pernah menolak apa yg aku minta :')

Sebab kenapa semua nie? dan kenapa tiba2 aku boleh bfikir bgtu?kenapa tiba2 muncul perasan ne? hmmmm, aku pun tidak tahu. mungkin sebab Allah nak bagi aku sedar betapa untungnyaa aku mempunyai kakak spt dia. mungkin juga sebab Allah nak aku belajar bersyukur dgn apa yang aku dpat sekarang ne. mmg ada hikmah kenapa hp aku tidak bole on. mean rosak laa sbb tidak dapat masuk charge. sebab kenapa juga? malam ne baru aku bgtau along kenapa aku tidak rep whatsapp dia, wechat dia. lebih2 lg bila di call tdk dapat. lau dia tdk call td mgkin sampai skg hp tu tbiar. iyalaa, hidup single kan faham2 laa wehh :p
Aku banyak bgantung dgn along aku, apa2 diaa .. balik2 dia .. semua benda dia . aku jarang minta2 dgn mama, aku rasa lagi dan lagi malu brbanding rasa malu aku dgn along. lagipun mgkin sebab kebiasaan bgantung dgn along kot sampai dgn mama malu suda mau minta apa2. keperluan harian ku , duit poket  , semuanyaa laaa bhaa ... along aku yg tangung. percaya tau tidak ne  laa kenyataannya.

so guys , hargai laa dgn apa yg kamu ada . bersyukur laa dgn semua Allah limpahkan nikmat ke atas kamu. dan juga, kalau ada rasa tidak puas hati dan menyebabkan sakit hati dengan orang yg selalu buat baik dengan kamu ingatlaa segala kebaikannya yg pernah dia lakukan untk kamu biarpun kebaikannya tidak begitu besar :'). #ini laa mama aku ajar untuk aku , bila ada rasa nak bencikan seseorang tu, ingatlaa segala kebaikan yg dia pernah buat untuk kau insyaAllah rasa benci tu tak sempat nak buatkan kita bencikan seseorang tu. alaaaa , think positive laaa bilang orang kan :D

Back to top


Copyright ©. Layout by SekarYoshioka. Header : Pixiv and edited by SekarYoshioka. Please view it with Google Chrome 1024*768. All rights reserved.